Skip to main content

Iseloomutest, 24.05.09

Käisime Glenni iseloomu testimas. Oli vastik vihmane ilm. Kohtuneikes olid Sami Kiiveri ja Kai Tarkka Soomest.
*Test algas intervjuuga, kus küsiti, kas koer on olnud minuga kutsikast peale, kas tal on olnud mingeid traumasid ja veel uuriti, kas ma tegelen koeraga mingi harrastusega jne.
*Kui jutt räägitud siis üks kohtunikest hakkas Glenniga mängima. Nagu arvata võis oli Glenn küll mänguhuviline aga päris tokki võõra mehe käest võtma ei läinud. Kohtunik palus mul nö Glenn käima ajada. Pärast seda mängis Glenn mõnuga - tegi mänguurinat ja puha :)
*Pärast seda tuli osa, kus meie poole tuli järskude tõmmetega kelk, kus oli jope ja müts (nagu inimene). Kui Glenn ükskord seda märkas (tal oli muudki nuusutamist teha) siis hakkas küll haukuma. Kui ma aga näitasin et kõik on OK siis oli suva sellest kelgust.
*Järgmiseks tuli meil jalutada ning nurga tagant hüppas kuri mees välja ja tahtis meid rünnata, mille peale Glenn näitas oma tumedamat poolt ja oli valmis kurja mehega võitlusesse astuma. Kohe päris tõsiselt - mul oli tegemist, et Glenni kinni hoida. Olin ise väga üllatunud, kõik eelnevad koerad olid omaniku selja taha pugenud ja arvasin, et Glenn teeb sedasama. Kuid kui kuri mees viskas toika ära ja muutus heaks meheks, hakkas Glenni saba käima ning Glenn oli valmis kohtunikuga parimaks sõbraks hakkama. Pärast öeldi, et näed on küll väike ja karvane aga omankiu on tuliselt valmis kaitsma :)*Peale seda pidime jälle jalutama ja nüüd tehti koerale nurga tagant järsku vihmavari lahti (Glenn tahtis sellepeale vihmavarju ära süüa) ja tagasi kõndides lasti meile kolisev tünn järgi (Glenn ehmatas ja tõmbus eemale). Seejärel pidime jälle sama teede kõndima aga seekord halbu üllatusi ei olnud. Glenn pelgas natuke seda tünni, mis veel maas oli aga muidu oli ok.
*Siis oli keldrisse mineku kord. Glenn jäi ukse juurde ja mina läksin läbi koridori ühe ruumi tagumisse nurka istuma. Seepeale kustutati kõik tuled ja valitses täielik pimedus. Glenn tuli ilusti kiiresti kogu tee pimeda minuni (ega ta on ju harjunud, et ei näe midagi ;))
*Siis välja tagasi ja pidin Glenn üksi jätma lühikese rihma otsa. Peale seda kui ma olin nurga taha läinud, läks jälle kolistades ja ähvardavalt kuri mees Glenni juurde. Glenn ei teinud piuksugi ja pigem läks vältimisse ja tõmbas pea kaela vahele aga samas ei kartnud väga. Eelmised koerad oli jällegi pigem haukuma hakanud.
*Lõpetuseks tuli meil jalutada ja sel ajal tehti kõva pauk (püssist). Glenn muidugi hakkas haukuma ja tahtis minna püssile üks null tegema.
PUNKTID (punktidevahemik oli -3 kuni +3)
1) Tegutsemisvõime: +1 (mõõdukas)
2) Reaktsiooniteravus: +1 (väike, ilma säiliva ründesoovita)
3) Kaitsetahe: +3 (mõõdukas, talitsetud)
4) Võitlustahe: +2 (mõõdukas)
5) Närvikava: +1 (veidi rahutu)
6) Temperament: +3 (vilgas)
7) Tugevus: +1 (pehmevõitu)
8) Ligipääsetavus: +3 (heatahtlik, ligipääsetav, avatud iseloomuga)
9) Paugukartus: + (pauguerk, ärritub paugust)
KOKKU: 172 p

Pärast punktide andmist ütlesid kohtunikud, et see on kõige parema iseloomuga nisukas, keda nad hinnanud on (ja ütlesid, et on päris palju nisukaid hinnanud). Lisasid veel, et Glenn on väga ergas, väga hea kaitsetahtega aga mitte agressiivne. Öeldi ka seda, et Glenn on väga vapper ja sõbralik - ma olen 100% nõus :). Küsiti ka, kus Glenn pärit on ja kas tal ka tiitleid on - sain uhukusega öelda, et Glenn on pärist Eesti ainukesest nisuterjereid kasvatavast kennelist ja mõned tiitlid on ka. Igaljuhul kohtunikele avaldasime me muljet ja nad palusid kasvatajat kiita (mida ma ka tegin) ja soovitasid Glenni aretuses kasutada :)

Comments